W dzisiejszym, szybko rozwijającym się świecie, w którym technologia wpływa na wiele dziedzin życia, jej wybór może okazać się kluczowy do osiągnięcia sukcesu w swojej branży.
W dynamicznym środowisku gastronomicznym potrzebne są rozwiązania, które nadążą za Twoim biznesem, usprawnią go, a przy tym będą przystępne finansowo, dlatego wybór właściwego oprogramowania sprzedażowego to ważna decyzja, która może poprawić funkcjonowanie Twojej kawiarni, baru lub restauracji. Jaka powinna być dobra aplikacja sprzedażowa? Na co zwrócić uwagę? Gdzie sprawdzi się takie oprogramowanie? Sprawdź odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące oprogramowani dla gastronomii.
Aplikacja sprzedażowa – jak to działa i do czego się przydaje?
Mobilne aplikacje sprzedażowe to oprogramowania typu Point of Sale (w skrócie POS). POS to miejsca, w których dokonywana jest transakcja detaliczna. Inaczej mówiąc to miejsce, w którym klient opłaca zamówioną usługę lub produkt, a więc w przypadku gastronomii, płaci za zamówiony posiłek oraz obsługę w lokalu. W skład takich punktów sprzedażowych mogą wchodzić sprzęty (kasy fiskalne, terminale płatnicze, drukarki, do paragonów, kasetki i szufladki na gotówkę, skanery oraz wspomniane oprogramowania instalowane na sprzęcie, np. w postaci aplikacji mobilnej. Aplikacje te służą do zarządzania sprzedażą, dzięki przydatnym funkcjom, takim jak między innymi szybki i wygodny dostęp do analiz sprzedaży i raportów, możliwość kontrolowania stanu magazynu oraz urządzeń służących do sprzedaży (kas, terminali, drukarek), czy łatwiejsza, intuicyjna obsługa klientów przez tablet mobilny. Te wszystkie elementy znacząco przyspieszają proces obsługi i sprzedaży – zamówienia są zbierane dużo sprawniej i bardziej wydajnie, a transakcje realizowane bezpiecznie i błyskawicznie.
Zalety oprogramowania sprzedażowego w gastronomii
Gastronomia to gałąź, która charakteryzuje się szybkością, dynamiką pracy i koniecznością jej dobrej organizacji. Aby ułatwić sobie zarządzenie lokalem gastronomicznym – bez względu na to czy prowadzisz mały kiosk z jedzeniem, food trucka, bar, pub, kawiarnię, cukiernię czy dużą restaurację, musisz stawiać na wielofunkcyjne rozwiązania, które będą tak samo dynamiczne jak Twoja branża. Oprogramowanie Point of Sale, stworzone z myślą o wykorzystaniu w gastronomii, to wygodna, łatwa w użyciu, intuicyjna aplikacja mobilna, dzięki której zawsze będziesz mieć pod ręką to, co najważniejsze. Wszystko dzięki przyjaznemu, przejrzystemu menu i możliwości gromadzenia danych w chmurze. Co więcej, poszczególne moduły i zakładki pozwalają na sprawdzanie niezbędnych informacji w jednym miejscu, co nie tylko zaoszczędzi Twój cenny czas, ale także pozwoli uniknąć błędów i nieporozumień. W aplikacji możesz sprawdzić treść zamówienia, ilość sztućców do wydania, uwagi do zamówienia oraz czas jego realizacji, a także oznaczenie, czy zamówienie jest już gotowe do wydania. Dodatkowo, dzięki specjalnemu kodowi PIN, każdy pracownik może zalogować się do systemu, co umożliwia sprawne rozliczenia. Taki inteligentny model zarządzania sprawia, że menedżer może nadzorować i kontrolować stan restauracji lub innego lokalu gastronomicznego już nie tylko będąc na miejscu, ale także z każdej innej lokalizacji, kiedy musi wyjechać służbowo lub kiedy mowa na przykład o małej sieci lokali – kilku lokalnych kawiarniach lub food truckach w różnych punktach.
Dobre oprogramowanie sprzedażowe to kluczowa decyzja – to ono zapewnia większe zyski lokalu dzięki szybszej obsłudze, eliminowaniu błędów, możliwości zatrudnienia mniejszej ilości pracowników i kontrolowania postępów w pracy. Mobilny system to też łączność i komunikacja na najwyższym poziomie – zamówienia można łatwo potwierdzać na tablecie, a następnie przekazywać bezpośrednio na kuchnię za pomocą drukarki bonowej.
Elastyczne oprogramowanie dla Twojego lokalu
Oprogramowanie dla gastronomii powinno być nie tylko szybkie, ale także elastyczne. Aplikacje tego typu powinny umożliwiać między innymi łatwą zmianę cen poszczególnych dań oraz dawać możliwość wprowadzania modyfikacji w menu, tak jak na przykład w przypadku aplikacji dedykowanej sprzedaży w gastronomii ABS POS, która charakteryzuje się dużą otwartością na dynamiczne zmiany, które w świecie restauracyjnym są elementem codzienności.
Elastyczność to także możliwość wyboru pakietu dostosowanego do potrzeb lokalu. Dlatego wybierając oprogramowanie Point of Sale zwróć uwagę na to, czy dana aplikacja posiada pakiet odpowiedni dla Twojej działalności. Możesz zdecydować się także na pakiet z indywidualną wyceną, by jeszcze bardziej dopasować system do specyfiki swojej kawiarni, baru lub restauracji.